بهزاد رئیسی در خصوص اتفاقات تلخی که در هفته اخیر در دشتیاری رخ داد که منجر به قربانی شدن 6 تن در هوتک شد، یادداشت زیر را به اشتراک گذاشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میارجل؛ بهزاد رئیسی نوشته است:

هفته‌ای که سپری شد، هفته‌ای غمناک برای دشتیاریِ بلوچستان بود. از شنبه شروع شد؛ شنبه‌ای که در آن دو دختر خردسال در یکی از هوتگ‌های این منطقه غرق شدند و خانم معلم جوانی که برای نجات آنها دل به هوتگ زده بود نیز جان عزیزش را قربانی محرومیت این دیار کرد. هوتگ (گودال آب) با قربانی کردن کودکان مظلوم دشتیاری زنگ هشدار را به صدا درآورد که برای رفع محرومیت کودکان معصوم بلوچستان چاره‌ای اندیشیده شود. صدای هشدار نواخته شد تا شاید مسئولین بیدار شده و در صدد رفع مشکلات برآیند.
بعد از ظهر همان روز کودکی چهار ساله از روستای عیدوبازار پلان قربانی دیگر بی‌تدبیری‌های مسئولین شد.
مردم دشتیاری هنوز درد از دست دادن سه کودک و معلم فداکارشان را از یاد نبرده بودند که چند روز دیگر خبر غرق شدن کودکی 4 ساله از روستای بلوچی پایین بخش پلان و مرگ دلخراشش بر دردهایشان افزود.

گودال‌های آب یکی پس از دیگری زنگ هشدار را می‌نوازند تا باشد که مسئولین از خواب غفلت بیدار شوند و به خود آمده و چاره ای بیندیشند.
هوتگ‌ها منتظر نماندند که هفته به پایان برسد. روز جمعه، آخرین روز هفته بر زنگ هشدار نواخته شد و باز خبر به گوش رسید که دختری 11 ساله از روستای زهرآپ پیرسهراب قربانی هوتگ شد. با آسمانی شدن 6 تن در دشتیاری، تلخ ترین هفته برای دشتیاری رقم خورد.
بچه‌ها به هوای بازی کردن کنار هوتگها می‌روند و با لیز خوردن طعمۀ مرگ می‌شوند. نبود زیرساخت‌های تفریحی و سرگرمی برای کودکان علت این اتفاقات است. چرا که اکثر روستاهای دشتیاری از لوله کشی آب سالم برخوردارند و برای رفع نیاز آب آشامیدنی به هوتگ‌ها مراجعه نمی‌کنند.
عدم حصار کشی هوتگ‌ها مزید بر علت شده و بر خطرات غرق شدن می‌افزاید.
خالی از لطف نیست اشاره ای به فعالیت های انجام شده در منطقه ای از دشتیاری برای کودکان این سرزمین بشود.
بخش تلنگ از شهرستان قصرقند با جمعیت 18000 نفر که در 40 کیلومتری پلان قرار دارد، همچون دشتیاری هوتگ های زیادی را در خود جای داده است. اما با تدبیر خیرین و مردم محلی اکثر هوتگ‌ها ساماندهی شده‌اند. هوتگ‌های این بخش توسط خیریه بنیاد غیر دولتی یاران عشق حدود 90 درصد روستاها که  شامل 50 روستا می‌باشد، فنس‌کشی شده‌اند.
گروهی دیگر از خیرین، خیریه کودکان فرشته اند برای آنکه بچه‌های این منطقه اوقات فراغتشان را در فضای مناسب بگذرانند، اقدام به ساخت پارک بازی در اکثر روستاها کرده اند.
با توجه به گزارش‌هایی که در طول این هفته تهیه و در رسانۀ میارجل ارائه شد، مسئولین و مردم منطقه دشتیاری دلیل این اتفاقات تلخ را نبود فضای مناسب بازی برای کودکان و عدم فنس‌کشی هوتک‌ها عنوان کرده‌اند که اگر همچون بخش تلنگ چنین اقداماتی صورت بگیرد، دردی بزرگ از آلام مردم محروم دشتیاری زدوده خواهد شد.